Aitana per Benifato

L'Aitana, sostre de la província d'Alacant amb 1.556 metres, és tot un clàssic del senderisme. Les seues 10.000 ha. es caracteritzen per comptar amb un relleu extremadament accidentat amb un predomini aclaparador del roquissar, sobretot en els nivells superiors del vessant septentrional. És precisament en aquest vessant on s'hi troben les altures principals: a més del pic que dóna nom a la serralada, són destacables la Penya Alta (1.556 m.), la Penya Catxa (1.467 m.), la Penya del Mulero (1.308 m.) i l'Alt del Carrascar (1.208 m.).

Mapa detallat, perfil i estadístiquesCom arribar-hi

Anirem a Benifato i pujarem amb el cotxe fins l'àrea recreativa de la Font de Partagat, on brolla l'aigua fresca tot l'any. Buscarem un camí que puja cap a la dreta per un enderroc de pedres prou grans i eixirem al sender que marcat amb marques grogues i blanques ens portarà a la preciosa font de l’Anouer; seguirem per el sender cap amunt fins a eixir a una pista forestal que ens porta a una de les fonts més boniques del país, la Font Forata. A l'hivern es ben fàcil veure aquesta font congelada.

Font Forata Aitana
Font Forata

Seguirem la direcció del cartell que indica “Sender Botànic de la Rabosa”. Passarem per sota del famòs Forat i anirem cap al pas de la Rabosa, fissura que s'obri a la paret per donar pas a la part alta de la muntanya.

Forat Aitana
Forat de l'Aitana

Passant este passet ben fàcil, arribem als impressionants Avencs de Partagat. Una vegada hem passat els avencs anirem cap a la dreta en forta pendent fins arribar a la part mes alta d'Aitana que ens deixen xafar els militarets espanyols que han segrestat la nostra muntanya. Aneu a fer la ma militarets!.

Simes de Partagat Aitana
Avencs de Partagat

Zona militar Aitana
Zona militar de l'Aitana
Baixarem fins a l’encreuament de sendes que hi a als peus dels avencs i agafarem el que puja cap a la esquerra. Este sender arriba fins a Sella. Nosaltres després de pujar i baixar tres llomes arribarem als penya-segats on una fita de pedres ens indicarà la baixada per una forta pedrera la qual ens portarà fins al sender de tornada en pocs minuts. Esta pedrera pot ser una mica perillosa per a gent no iniciada, així que vos aconsellem que seguiu el sender si no esteu habituats al descens de pedreres. La pedrera creua uns bancals de oliveres fins un camí cap a a l’esquerra fins arribar a una xicoteta construcció. Seguirem el sender que baixa i ens portarà fins al punt de partida.

Comentaris

1. Aitana, mítica i espectacular amb gel. Em va impactar un any que vaig pujar i estava plena completament de neu fins el pas de la Rabosa, i només pasar-lo la neu havia desaparegut. Coses d'ombries i solanes supose, però impactant.

ResponElimina
  2. Juajuajua, eixe Jimmy, el comentari sobre la base militar no el pot fer millor altre que no sigues tu! Magnífic

3. forata eren multiples obres de art
    aitana avisaba,no pareu,camineu
    les mans a punt d'esclatar
    el cor escoltaba,sentia,volia gaudir
    es salut mental,es la vida en estat natural.
    grasies

ResponElimina
  4. Ahir la ferem i la veritat que com les serres veines de la Serrella no hi han cap millors. L´ascens está molt despoblat de natura, encara que les vistes desde dalt pese a estar un pòc nuvols son inmillorables, aixna com la sensació de les seues pedreres i avencs.En tot cas una gran ruta.