Penyagolosa per Vilafermosa

Com ara fa molta calor vos recomane esta ruta que transcorre per vora del riu Carbo, en el qual en qualsevol  moment  podreu refrescar-vos, inclòs prendre el bany en els nombrosos gorgs que hi han al llarg del recorregut.
Situats en la plaça de Vilafermosa, on per cert hi ha una font per a agafar aigua, buscarem la part baixa del poble per entrar al riu. Una vegada en el riu seguirem les marques roges i blanques del GR7, les quals ens guiaran en tot el recorregut fins l'ermitori.

Mapa detallat, perfil i estadístiquesCom arribar-hi

Seguirem pel costat dret del riu per una senda molt marcada que va passant de dreta a esquerre per poder remuntar el curs del riu. Després d’una xicoteta  pujada passarem  per una zona abancalada d’oliveres centenàries, i arribarem fins  un mas que ofereix allotjament rural. Veurem una font a prop del mas on ens podrem refrescar un poc.

Penyagolosa mas aca mascle burro
Mas

Eixirem a una pista forestal, la qual seguirem fins convertir-se en sender, estem a la part alta del riu, ací l’aigua corre amb força provocant algun salt d’aigua, és realment un paisatge encisador.

Passarem per el costat de un vell molí i creuarem per un petit pont de fusta on començarem una pujada fins les cases del Carbo, des don ens podem desviar a veure una bonica cascada que forma el riu.

Penyagolosa cascada riu Carbo
Cascada del riu Carbo

De tornada al sender, no oblidar-se de les marques roges i blanques; seguim pujant per la part dreta del barranc fins arribar a una pista forestal que ens condueix a un ample coll del qual baixem per la esmenada pista fins arribar a l’ermitori de Sant  Joan. Des del poble fins l’ermitori haurem tardat unes dues hores i mitja, sense contar banys ni descansos.
Buscant la creu de pedra que hi ha davant de l’ermitori, veurem la pista forestal que seguirem per a buscar el barranc de la Pegunta que ens durà fins al tram final de l’ascensió del Penyagolosa.

A l’entrada del barranc veurem un cartell que ens indica la senda, la qual transcorre per un tapis de herba entre arbres gegants i una xicoteta escorrentia, i el transporta a un paradís de vegetació exuberant com poques vegades he vist.

Una vegada eixim del barranc continuem cap a l’esplanada de la Banyadera en la qual naix el sender que en forta pujada i amb moltes corbes ens portarà fins el segon cim mes alt del País Valencià, el Penyagolosa.

cim Penyagolosa Oscar Cervera
El cim del Penyagolosa

Articles relacionats

Penyagolosa
Penyagolosa als meus ulls
El riu Carbo - Acelobert

Comentaris

1. Otia, el de la foto es el Siri!

ResponElimina
  2. Tenim un nou col·laborador al blog, l'amic German Vidal (Jimmy), que te el cul molt pelat de fer muntanya per tot arreu. No puc estar més que satisfet de l'excel·lent equip humà que poc a poc està formant part d'aquest projecte, amb el qual intentarem transmetre els tresors que tenim al nostre abast molt a prop de tots nosaltres, a un tir de pedra!