Via Ferrata Les Marujes - Tavernes de la Valldigna

Diumenge oblidarem la regla de no fer cabrades en ple agost i anàrem a Tavernes per a pujar la via ferrata les Marujes que ha instal·lat el Centre Excursionista Valldigna a la Penya Roja.
Es tracta de tres trams, molt vertical i impressionant un d'ells, molt divertits i que inclouen fins i tot un pontet tibetà de cable, la qual cosa, afegida a l'espectacularitat del sender d'accés i a la bellesa de l'entorn fan d'aquesta via una opció molt recomanable (sempre i quant tingau experiència en escalada o al menys en aquest tipus de vies).

Any enrere any ens jurem no tornar mai a fer l’haca en ple agost, però cabuts, de nou hem quedat per a fer una de Jaimito; evidentment no podríem triar un millor dia que la setmana més calorosa dels últims tropecents anys, axí què, malgrat les ganes, ens tinguérem que rendir a l'evidència, i començant la segona via ja notarem que cascava massa i decidírem retirar-nos, tornant amb la cua entre les cames. No obstant això, ens divertirem molt, que és el més important, i de segur que amb un oratge més fresquet tornarem a rematar-la.

Per accedir a la via cal seguir el PR-38 per les Revoltes dels Amoladors. Així, heu de seguir el canal de defensa de Tavernes en direcció oest seguint les indicacions que ens guien a les Creus.

Sender Revoltes Amoladors Penya Roja
Sender de les Revoltes dels Amoladors. Al fons, la Penya Roja

Sender amunt i després d’una mitja hora, ens fixarem com la senda ha creuat un barranc cap a la dreta, doncs be, junt a la següent corba a l’esquerra, junt al barranc, es troba l’inici de la primera via. Si mirem cap al barranc veurem un pont de cable d’estil tibetà. Ací ja caldrà ficar-nos el material i entrar en feina.

En primer lloc descendirem un senzill ràpel d’uns quatre metres (porteu corda) que ens deixarà a l’inici del pont de cable.

Ràpel de descens i pont al fons
Accés al pont

Creuem el pont (vibra molt) i ancorats a un cable de ferro ascendirem els primers nou graons, prou senzills ja que la paret no és vertical del tot.

El pont de cable

Primera via ferrata

Des d’ací ens hem de dirigir per un sender poc marcat, quasi camp a través encara que sense cap dificultat, fins l’extrem dret de la Penya Roja durant uns 15 minuts; arribarem a l’inici de la via, alçarem la vista i eixe és el moment en què comences a suar de debò, i no precisament per la calor: davant nostre una impressionant paret completament vertical.

Via ferrata de la Penya Roja

La via està instal·lada amb graons de bona mesura, alguns prou allunyats uns dels altres, i compta amb alguns passos dificultosos, així que no vos penseu que l'experiència serà com qui puja per una escala, cal fer força de debò, per tant caldrà comptar amb un bon estat físic i comptar amb certa experiència.

Accés al segón tram

Aquést tram està format per una primera part molt vertical amb uns 18 graons que ens duran fins una travessa horitzontal cap a l’esquerra amb unes clavilles a l'estil Ordesa, per a continuar pujant algo més de 20 graons. Després d’uns 150 metres de senderol assolirem un següent tram de via més menut on hi ha una bústia per a signar; remuntant finalment uns 12 metres més ens trobarem els 3 últims graons. Per a tornar hem de remuntar un centenar de metres per tal de connectar amb la part superior del PR-38.

A continuació teniu un menut video on es mostra el pas pel pont tibetà i les seues vibracions :D

Comentaris

1. Cal portar corda per a descendir al pont tibetà, o es pot descendir trepant?

ResponElimina
  2. Porta la corda. Destrepant es molt perillos, i el bac té uns quants metres més.