Ordesa i Monte Perdido: la Faja de las Flores

Ens anem a Ordesa a conèixer una de les més espectaculars vistes aèries del parc. El recorregut és dur i llarg (unes 8 hores) i molt aeri, sobre tot a les clavilles de Cotatuero, només recomanat per a muntanyers amb certa experiència, sense por a les altures i, sobre tot, sense vertigen. A Ordesa és comú sentir la paraula Faja per a designar les cornises rocoses naturals que transcorren entre els forts penya-segats que formen les valls. Hui visitem la Faja de las Flores, una de les més espectaculars d'Ordesa i baixarem per les clavilles de Cotatuero.
Prada d'Ordesa
El poble més a prop és Torla, situat al bell mig del Pirineu d'Osca. Des de Torla tenim dues opcions per tal d’accedir al parc, o be pugem pel sender de Turieto, que naix a prop del càmping, o be utilitzem un autobús que diàriament puja fins la prada d'Ordesa (en temporada alta està prohibit el pas de vehicles particulars). Arribats al prat d'Ordesa retrocedirem un quilòmetre fins trobar-nos amb el sender que puja al circ de Carriata, junt una caseta d'informació. Travessarem un espessíssim bosc d'avets i pinedes fins assolir una caseta de fusta que delimita la fi del bosc. El sender ens durà fins un encreuament al barranc de Carriata i prendrem el camí de l'esquerra que es dirigeix al Tozal del Mallo.

Mapa detallat, perfil i estadístiquesCom arribar-hi

Tozal del Mallo Ordesa
Tozal del Mallo, principal atracció per excelència dels escaladors a Ordesa

Passem un cartell i ens dirigim a l'est deixant el Tozal darrere, fins assolir una canal a la zona superior del barranc de Carriata. Ascendim per la canal fins les clavilles de Salarons (11 clavilles), i ens dirigim al nord fins a l'entrada de la Faja de las Flores (2.300 metres d'altura).

Faja de las Flores Ordesa
Vertical sender de la Faja de las Flores

El camí, no més que una cornisa rocosa que transcorre plana, ens porta fins un gran bloc de pedra empotrat. El travessarem i en aproximadament hora i mitja arribarem a un molló on gaudirem d'unes espectaculars vistes de la Brecha de Rolando o de Monte Perdido.

Brecha Rolando Ordesa Monte Perdido
La Brecha de Rolando, un impressionant tall de 100 metres d'altura a la fita amb França

Seguim en direcció NE fins a baixar a Cotatuero en direcció sud, fins assolir les clavilles del mateix nom (recordeu portar corda). Una mitja hora espectacular i aèria, molt aèria, ens durà fins l'abric de Cotatuero, a partir del qual descendim per un bosc fins la prada d'Ordesa.

Clavilles de Cotatuero

Faja de las Flores Ordesa Circ Cotatuero
Vista aèria i barranc de Cotatuero